Özgün bi senaryosu var, hafif yaz dizisi tadını da veriyor ama yine de konusu itibarıyla toparlamış. Ancak filmlerde olur dedikleri konusunu beğendim. Murat boz da sinemaya çok yakışıyor. Beğendim.
Orijinalini yıllar önce izlemiştim. Ama uyarlama olduğunu bilmiyordum filmin başındaki jenerikte uyarlama senaristini görünce anladım. Uzun zaman önce izlediğim için izleyeyim dedim. Senaryosu zaten çok iyi ama oyunculukları merak ettim. Ve İbrahim Çelikkol yaşamış resmen rolü tam oturmuş üstüne, belçim…devamıOrijinalini yıllar önce izlemiştim. Ama uyarlama olduğunu bilmiyordum filmin başındaki jenerikte uyarlama senaristini görünce anladım. Uzun zaman önce izlediğim için izleyeyim dedim. Senaryosu zaten çok iyi ama oyunculukları merak ettim. Ve İbrahim Çelikkol yaşamış resmen rolü tam oturmuş üstüne, belçim bilgin de fena değildi ama uyarlamayı da böyle güzel yapan İbrahim Çelikkol gibi. Bizde oyuncu değil senarist sıkıntısı var. Biraz da senaristleri konuşsak ya.
İzlerken pamuk gibi olacağınız, iyiliğin ne güzel bişey olduğunu hissedebileceğiniz bi film. Aile olmanın kan bağı ile değil emek ile işlendiği, sevginin menfaate ihtiyacı olmadığını, doğduğun evin kader olmadığını gösteren bi hayat hikayesi.. Çok beğendim.
Delilikle dahilik arasındaki ince çizginin tam ortasında kalmış bir adam. Herkes dahi olmak istiyor belki kendi için değil ama evladı için istiyor bunu. Gerçekten istenecek birşey mi onu izledim filmde. Herşeyin kararında olması ne güzel. Biyografi filmlerinde en sevdiğim, film…devamıDelilikle dahilik arasındaki ince çizginin tam ortasında kalmış bir adam. Herkes dahi olmak istiyor belki kendi için değil ama evladı için istiyor bunu. Gerçekten istenecek birşey mi onu izledim filmde. Herşeyin kararında olması ne güzel.
Biyografi filmlerinde en sevdiğim, film sonrasında gerçekler neymiş onu öğrenmek. John nash'ın oğlununda ruhsal olarak hasta olduğunu , eşiyle aslında boşanıp bir süre sonra tekrar evlendiğini, hastalığının ömür boyu değilde 25 yıl sürdüğünü öğrenince kandırılmış hissettim. Ama yine de oyuncular öyle müthiş ki kurgulanmış hali daha güzel, zaten olduğu gibi anlatılsa belgesel olurmuş.
Spoiler içeriyor
Biraz fazla uzatmışlar sanırım yer yer sıkıldım çünkü. Katil kim filmi değil, polisin topladığı kanıtlara şahitlik ediyoruz bana gereksiz uzatılmış gibi gelmeseydi keyifle izleyebilirdim. Eski polis olan abimiz hakimiyetini çok güzel yansıtmış zaten ilk günden bunu seyirciye de savcılığa da…devamıBiraz fazla uzatmışlar sanırım yer yer sıkıldım çünkü. Katil kim filmi değil, polisin topladığı kanıtlara şahitlik ediyoruz bana gereksiz uzatılmış gibi gelmeseydi keyifle izleyebilirdim.
Eski polis olan abimiz hakimiyetini çok güzel yansıtmış zaten ilk günden bunu seyirciye de savcılığa da kanıtlıyor. Katil olan da kendi içindeki karanlığı yansıtıyor geriye adamı hapse atmak için kanıtlar kalıyor. Bu süreci de güzel işlemişler ancak bir iki şey saçmalık geldi
Son sahnelerde herkesin kardeşinin ona ihtiyacı olmadığını söylediği halde son sahne de gayet de ihtiyacı varmış gibi göründü. Adam en yakın arkadaşlarını öldürmüş, hapisle korkutulmuş kardeşinin yanına gitmiş e nolacaktı? Bunu eski polis abimizin görmesi gerekirdi sanki ajite etmek için kurgulanmış.
Fena değil izlenir.
Geçenlerde çocuğu yeni otizm tanısı almış bir arkadaşım sordu izledin mi diye. Hem özel eğitimci hemde filmsever biri olunca utandım, izlemedim deyince. O çok beğenmiş çok ağlamış. Şimdi izledim, hayatımda ilk defa bir filmi x2 izledim yetmedi sarıp izledim. Bu…devamıGeçenlerde çocuğu yeni otizm tanısı almış bir arkadaşım sordu izledin mi diye. Hem özel eğitimci hemde filmsever biri olunca utandım, izlemedim deyince. O çok beğenmiş çok ağlamış. Şimdi izledim, hayatımda ilk defa bir filmi x2 izledim yetmedi sarıp izledim.
Bu film otizmli çocukların ailelerini istismardır. Sadece onları ağlatmak üzerine yapılmış bi film. Halbuki konusu ne güzel birazcık üstüne düşülse farkındalık oluşturacak, toplumun özel çocukların aileleri ile empati sağlayacak bir film olabilirmiş. Gelin görün ki oyuncuların hiçbiri (çocuk oyuncu hariç) role girememiş ki izleyiciye geçsin. Aileler sadece kendi hayatından kesitler gördüğüne ağlamış. Zaten film de buna yatırım yapıp biraz oradan biraz buradan deyip herkesin hayatından birşeyler alıp koymuşlar. Sonuç sanki çocuğa iki günlük bir tanı konulmuş herhangi bir yönlendiriciliği olmayan sadece konu itibariyle beğenenleri cezbetmiş bir film olmuş.
Beğenmedim.
Kimin aklına gelir ki bir hayalete aşık olmak? Altyazılı bulamadığım için orjinal haliyle izledim bilmediğim halde anladım çoğu konuşmayı zaten konuşma metinlerine de çok ihtiyacınız yok. Ama neden şuncacık filme bir altyazı ekleyecek babayiğit çıkmamış. @hmmmmm paylaşmasa görmeyecektim belki hiç…devamıKimin aklına gelir ki bir hayalete aşık olmak?
Altyazılı bulamadığım için orjinal haliyle izledim bilmediğim halde anladım çoğu konuşmayı zaten konuşma metinlerine de çok ihtiyacınız yok. Ama neden şuncacık filme bir altyazı ekleyecek babayiğit çıkmamış. @hmmmmm paylaşmasa görmeyecektim belki hiç bu yüzden teşekkürü bir borç bilirim.
İzlerken aklıma geldi, aşk olduğu zaman herkes mi ruhunu teslim verir?
Soluksuz kalmadığımız için mi görmüyoruz ölüp gittiğimizi.
Halılarda sakladığımız için mi yok cesetlerimiz?
Sahi kim sakladı bizi oraya?
Dün gece uyumadan önce bu filmi izledik. Film bitti biz öylece kalakaldık aslında yorumumu hemen ardından yazmıştım ancak @ozz.src'nin yorumunu görünce kendi gönderimi kaldırdım. Bazı şeyleri bilmeyince anlamsız geliyor işte ben kendi kendime doldurup boşaltırken meğer filmin anlatmak istediği mitolojik…devamıDün gece uyumadan önce bu filmi izledik. Film bitti biz öylece kalakaldık aslında yorumumu hemen ardından yazmıştım ancak @ozz.src'nin yorumunu görünce kendi gönderimi kaldırdım. Bazı şeyleri bilmeyince anlamsız geliyor işte ben kendi kendime doldurup boşaltırken meğer filmin anlatmak istediği mitolojik bir hikayeymiş. Bu hikayeyi izlemeden mi yoksa izledikten sonra öğrenmek mi etkileyici olurdu bilmiyorum. Ben izledikten sonra öğrendim ve bu hikaye böyle mi anlatılır diye filmde geçen zamanıma kızdım. Çünkü çok yordu. Sürekli tekrarlayan sahneler bir önceki döngünün mantık hatalarını gün yüzüne çıkardı. Paradoks konulu film çekerken çok dikkatli olmak ve her döngüyü bir öncekine mantıklı ekleyebilmek lazım. Hikaye güzel işlenen metin güzel ama olmamış beğenmedim.
Vu huu! Öyle güzel anlatmış ki. Kısacık filmde seven bir kadını terkettiğinizde yaşanan herşeyi öğrenebilirsiniz. Mesala benim bu gitgelleri yaşamam için terkedilmeye ihtiyacım yok, evimi temizlerken de aynı duygulara kapılıyorum bazen.
Hani şu ölümü düşündüğümüz yaşamanın anlamsız geldiği zamanlar olur ya tam o zamanlarda izlemelik bir film öyle güzel anlatmış ki. Bir anın kaç güne bedel olduğunu ya da bize bahşedilmiş şu ömrün sadece kendimize mi ait olduğunu sorgulattı bana. Hayatımıza…devamıHani şu ölümü düşündüğümüz yaşamanın anlamsız geldiği zamanlar olur ya tam o zamanlarda izlemelik bir film öyle güzel anlatmış ki. Bir anın kaç güne bedel olduğunu ya da bize bahşedilmiş şu ömrün sadece kendimize mi ait olduğunu sorgulattı bana. Hayatımıza girip çıkan ya da var olan herkes için varlığımızın kıymetini unutuyoruz. Birinin elinden tutmanın, bir küçük nasihat vermenin, üç kuruş sadakanın, anne şefkati göstermenin dokunduğumuz hayattaki kıymetini bilmiyoruz belki de ondan yük geliyor herşey. Borç öderken, sevgimizin karşılık bulmadığını öğrenince ya da biçilmiş role uygun olmayan herşey bizi mutsuz etmeye yetiyor. O zamanlarda şöyle bi onkoloji servisine çocuk servisine çıkıp gezmek lazım. O hastalardan ya da hasta yakınlarından olmak ne demek empati yapmak lazım. Mutsuzluğun varsa hala başkaları için yaşayıp birine tebessüm olmak lazım.
Filmde de bunu çok güzel anlatmışlar ilk filme göre çok çok güzel olmuş. Buradaki volkanı daha çok sevdim. Rabbim bu illet hastalıkla savaşanlara güç kuvvet versin. Amin.