Spoiler içeriyor
Baldwin'in editlerini gördüğüm için izlemek istemiştim aslında ama sahneleri o kadar az ki. Savaş sahneleri çok iyiydi bence baya heyecanlıydı. Baldwin'in öldüğü yerde üzüldüm keşke bu kadar erken olmasaydı en azından filmin sonunda filan ölseydi. Kız kardeşinide hiç sevmedim çok…devamıBaldwin'in editlerini gördüğüm için izlemek istemiştim aslında ama sahneleri o kadar az ki. Savaş sahneleri çok iyiydi bence baya heyecanlıydı. Baldwin'in öldüğü yerde üzüldüm keşke bu kadar erken olmasaydı en azından filmin sonunda filan ölseydi. Kız kardeşinide hiç sevmedim çok itici geldi bana. Tek iyi yaptığı şey çocuğunun hayatına son vermesiydi. Acı çekmesini istemedi. Haklıydı da. Güzel ve heyecanlı bir filmdi. İzlemeye değer.
Gerçekten mucize bir doktorsun Shi-On!!! ✨ İşte karşınızda meşhur Mucize Doktor dizisinin orijinali olan “Good Doctor” [Shi on otizm ve gelişim bozukluğuna sahiptir, zeka yaşı ancak 10 yaşında bir çocuğunki kadardır. Fakat cerrahi alanda inanılmaz yeteneklidir ve bu sebeple çocuk…devamıGerçekten mucize bir doktorsun Shi-On!!!
✨ İşte karşınızda meşhur Mucize Doktor dizisinin orijinali olan “Good Doctor”
[Shi on otizm ve gelişim bozukluğuna sahiptir, zeka yaşı ancak 10 yaşında bir çocuğunki kadardır. Fakat cerrahi alanda inanılmaz yeteneklidir ve bu sebeple çocuk cerrahı olmuştur.]
🤍 Shi on savant sendromuna sahip. Bu sendroma sahip bireyler zihinsel yeteneklerinde önemli bozukluklar olduğu halde, olağanüstü belleğe sahip. Shi on’un da muhteşem bir bilişsel zekası var. Kitap sayfalarını çevirdikçe şak şak ezberliyor mübarek. 2013 yılının yürüyen ansiklopedisi, 2026’nın chatgbt’si diyebiliriz :)
Shi on’a bir soru sor bin cevap işit de diyebiliriz. Hele ki konuşma şekliiiii o tatlılığı ayaya 🫠
Neysee odağım kaydığına göre devam edeyim. Shi on özellikle sosyal ilişkilerde sorun yaşıyor. Meslektaşları, hastalar ve hasta yakınları, onu mevcut durumundan dolayı maalesef çocuksu ve güvenilmez olarak görüyorlar. Ama neticede çocukları en iyi anlayan, onların dertlerine derman olan, sağlıklarına kavuşmasını sağlayan ve onları rahatlatan kişi de “güvenilmez ve çocuksu” gördükleri Shi on’du…O kadar üzüldüm ki ah canım benim dedim hep mahvoldum…
Joo Won o kadar güzel canlandırmış ki bu eşsiz karakteri, hayranlıkla izledim. 2013 yapımı olmasının verdiği bazı eski, klişe ve sıkıcı unsurlara girmezsem keyifle izledim. Öyle aktı gitti ki 20 bölüm nasıl bitti anlamadım. Şükür ki aylar sonra bir dizi izleyebildim bu zinciri kırdırttın bana canım diziiii 🫂
🤍 Ha bir de dizi çocuk cerrahisinde geçtiği için çocuklara doydum, canlarım benim sizi çok seviyorum (çocuklar🌸) .
Ayrıca bu diziyi izlerken aklıma, bu dönem aldığım ‘hastane ve sağlık kuruluşlarında çocuk’ dersi geldi. Derste gördüğümüz teorik bilgileri izledim resmen benim için çok iyi oldu. Bu açıdan çocukların hastanede kalış ve yatış sürecinin zorluğunu da yansıtan, onların psikolojisine de yer veren bir diziydi.
+ ben bu diziyi izlerken kardeşim beni kıskandı mı bilmiyorum mucize doktor izlemeye başladı!!! Bir de bizimki daha iyi bakkk diyip sürekli gelip gösterdi :) Bu konuda hemmen kıyaslama yapmalıyım. Mucize doktoru biraz izlemiştim ama tamamen izlemedim zaten 64 bölüm mü neydi, ruhum ve halim kısacası ruh halim Türk dizilerini kaldırabilecek eşikte değil. Tercihim orijinalinden yana. Kısa ve öz olduğu, odaklanması gereken noktalardan sapmadığı ve aşk meşk işlerine çok girmediği için...
✨ Sevdiğim, anlamlı bulduğum alıntılar: ✨
•İnsanların neler hissettiğini nasıl anlıyorsunuz? İnsanların kalpleri ciltleri gibi mi sanıyorsunuz? Acısının çürük gibi görüneceğini mi sanıyorsunuz?
•Ağlamayın, ağlarsanız birçok kişi mutsuz olur. Ama doğduğunda bebeğiniz ağlarsa birçok kişi mutlu olur… (Shi on’un hamile bir kadına söyledikleri 🥹)
•Güzel bir kalp, polen gibidir. Uzaklara uçar ve bir çiçek eker.
•Birini sevmek için nitelik gerekmez. Birini hakikaten ve şartsız seviyorsan o insanla ilgilenmek için nitelikli hale gelirsin.
•Cesaret korkusuzluk değil, korkuyorken bile devam edebilmektir.
•İnsanlara zarar veren şey hastalıklar değil. İnsanları en çok başka insanlar incitiyor. Doktorlar bile düzeltemez bunu. Virüsler için aşılar, tümörler için kemoterapi var ama insanları inciten insanlar için ilaç yok.
-ama tek ilaç yine insanlar…
•Hayallerin iyi tarafı nedir bilir misin? Başka bir hayal kurabilecek olman. Nasıl her gece rüya görebiliyorsan başka bir hayal de kurabilirsin. Hayallerinden vazgeçmezsin sadece yenilerini kurarsın.
—Bir hasta senin için nedir?
-Hastalar, yollarımı ayırmak zorunda olduğum bir arkadaş. Hastaları arkadaşım gibi tedavi etmeli ve benden ayrıldıktan sonra bile sağlıklı kalmalarını sağlamalıyım ki bana bir daha gelmek zorunda kalmasınlar. (Shi on’un yanıtı…😭)
++ her yıl 3 gönderi atıp ortadan kaybolmuşum, bu yıl attığım ilk gönderi bu oldu benim için hayırlı olsun 🙋🏻♀️
Finansçı adam daha zengin olabilmek için yapmadığı şey yok.Müşterilerini kazıklıyo,sevgilisi olmasına rağmen patronun kızına yürüyo ki evlensin şirket ona kalsın ve şirketten para kaçırıyo. Ve sonra sevgilisine şirkette yükselebilmek için patronun kızıyla evlenmesi gerektiğini söylüyo olaylar öyle başlıyo. Her gün…devamıFinansçı adam daha zengin olabilmek için yapmadığı şey yok.Müşterilerini kazıklıyo,sevgilisi olmasına rağmen patronun kızına yürüyo ki evlensin şirket ona kalsın ve şirketten para kaçırıyo. Ve sonra sevgilisine şirkette yükselebilmek için patronun kızıyla evlenmesi gerektiğini söylüyo olaylar öyle başlıyo. Her gün aynı güne uyanıyo. Sevdiği kızı bulmaya çalışıyo. Dengeyi düzeltemiyo
Prime video bu aralar süper gençlik dizileri yapıyor yaa off campusten sonra bu diziye de bayıldım o kadar guzel aktı ki bir an önce ikinci sezonu gelsin diye bekliyorum umarım gelir
Yaşadığımız dünya gerçek midir bilmiyorum ama hepimiz bu sistemin parçası olmak zorundayız sistem öyle köklü ve güçlü kurulmuş dışına çıkmak her geçen gün imkansizlasiyor sadece çocukken özgürlük vardı yetisken sabah kalkıp akşama kadar çalışıp yılda bir hafta tatil alıyoruz her…devamıYaşadığımız dünya gerçek midir bilmiyorum ama hepimiz bu sistemin parçası olmak zorundayız sistem öyle köklü ve güçlü kurulmuş dışına çıkmak her geçen gün imkansizlasiyor sadece çocukken özgürlük vardı yetisken sabah kalkıp akşama kadar çalışıp yılda bir hafta tatil alıyoruz her gün sistem büyüsün diye köle gibi çalışıyoruz fakat daha korkuncu şimdi ki çocuklarda özgür değil yeni neslin daha aptal olmasının sebebi ai veya sosyal medya ile beyinlerinin yıkanıyor olması donuklasan sorgulamayan iki edite taraf değiştiren kendi fikri olmayan insanlar yetişiyor çünkü sistem en çok aptalları sever ve filme gelirsek çok beğendim söyledikleri gibi ai ele geçirme ihtimalinin olduğunu hep düşünürüm ama unutma her insan da her araçta kontrol edilebilir ve gücün bizim elimizde olduğu da söylenemez
Geçen keşfette bir laf gördüm cidden mantıklı geldi aslında şakayla karışık kaba ama dinlemeye değer. Diyor ki; birine gidip odun demek var, bir de gözleri aşka gülen ince söğüt dalısın demek var. Halbuki ikisi de aynı yola çıkıyor, kereste :)…devamıGeçen keşfette bir laf gördüm cidden mantıklı geldi aslında şakayla karışık kaba ama dinlemeye değer. Diyor ki; birine gidip odun demek var, bir de gözleri aşka gülen ince söğüt dalısın demek var. Halbuki ikisi de aynı yola çıkıyor, kereste :)
Burada şunu kastetmek istiyorum, bir lafı nasıl söyleyeceğiniz her şeyi o kadar değiştirir ki. Hatta yanlış hatırlamıyorsam bir hikaye vardı, bir gün bir padişah rüya görüyor işte ülkenin dört bir yanından rüya tabircilerini çağırıyor. Gelen 3 rüya tabircisi de aynı yorumu yapıyor ve idam ediliyor. "Padişahım ailenizdeki herkes ölecek siz tek başınıza kalacaksınız." Sıra sonuncu rüya tabircisine geliyor. "Padişahım sevinin, o kadar uzun yaşayacaksınız ki..!" Bunu duyan padişah sevinip o tabirciyi bir kese altınla ödüllendiriyor. Kısaca bir lafı nasıl söylediğiniz hayatınızı bile kurtarabiliyor.😅😅