Hayat buz pateni yapmak gibi belki de Önüne baktığın müddetçe ilerlesin ama arkana baktığın anda düşersin. Neden düştüğünü fark edip hataları bırakırsan yola devam eder ilerlesin.
Bugünkü konumuz: Eğitim Sizce bir çocuk nasıl eğitilir? İnsan ne zaman öğrenir? Öğrenmek için gereken şartlar nelerdir? Eğtim sizce nasıl olmalı? Sizce ülkemizde bir eğtim felsefesi var mı? Bu durum diğer ülkelerde nasıl? Bildiğiniz eğtim felsefeleri neler? Şimdi belki duymuşsunuzdur.…devamıBugünkü konumuz: Eğitim
Sizce bir çocuk nasıl eğitilir?
İnsan ne zaman öğrenir?
Öğrenmek için gereken şartlar nelerdir?
Eğtim sizce nasıl olmalı?
Sizce ülkemizde bir eğtim felsefesi var mı?
Bu durum diğer ülkelerde nasıl?
Bildiğiniz eğtim felsefeleri neler?
Şimdi belki duymuşsunuzdur. "Bana balık verme balık tutmayı öğret." Pek çok film dizide geçer peki sizce ne demek ?
Sorular benden cevaplar sizden eğtim konusunda uzmanlaşmış dostlardan da özellikle cevap bekliyorum. Konuyu en iyi uzmanı bilir diyerek okuma gözlüğümü takıp kenara çekiliyorum.
Not: Filozof olmak için çıktığım bu yolculukta yakında sizlere balık vermeyi bırakacağım dostlar.
Spoiler içeriyor
Dizi bitti ama hala kafamda deli sorular var.Bayıldım 9/10 Sarah Kim gerçekte kimdi? Gerçekten Sarah diye biri var mıydı? Her saniyesi ile ekrana kilitleyen bir dizi diyebilirim. Her sahnede ortaya çıkan yeni ipuçları dedektifin değerlendirmesiyle ne nasıl derken dizi bitti.…devamıDizi bitti ama hala kafamda deli sorular var.Bayıldım 9/10
Sarah Kim gerçekte kimdi? Gerçekten Sarah diye biri var mıydı?
Her saniyesi ile ekrana kilitleyen bir dizi diyebilirim. Her sahnede ortaya çıkan yeni ipuçları dedektifin değerlendirmesiyle ne nasıl derken dizi bitti. Ama birinci bölümde dedektifin "ipuçlarını değil arkasındaki anlamı arıyorum" diyişi zaten bir nevi gidişat hakkında bilgi veriyordu.
"Gerçeğini sahtesinden ayırmak mümkün mü?"
"Gerçeğini usta işi taklitten ayırt eden en önemli nokta gerçek olanın mükemmelliği hedeflemiyor oluşu"
Yalanlar bazen öyle bir hal alır ki gerçekler bile yalanlarca manipüle edilmiş bulur kendini. Bazen bir yalan kendini söylemiş olan kişiyi bile kendine inandıracak bir dereceye getirebilir. Hatta bu durum öyle bir hal alır ki bu yalan uğruna kişi kendinden bile vazgeçebilir.
Spoiler içeriyor
İlham veren güzel filmlerden biri. Kaos ve sıfır noktasında yaşayan hayattan tek beklentilerinin yaşamak olduğu ve bu beklentinin bile her an bir kurşun veya kavga esnasında ölümle son bulacağı öğrencilerle dolu bir sınıfta ders veren bir öğretmenin bir kıvılcım oluşturması…devamıİlham veren güzel filmlerden biri. Kaos ve sıfır noktasında yaşayan hayattan tek beklentilerinin yaşamak olduğu ve bu beklentinin bile her an bir kurşun veya kavga esnasında ölümle son bulacağı öğrencilerle dolu bir sınıfta ders veren bir öğretmenin bir kıvılcım oluşturması ile parlayan öğrencilerin hikayesiydi.
Öğrencilerin hayattan hiçbir beklentileri olmasa da yaşama istekleri ortaktı. Bu noktada birleşen sınıf birbirlerine destek oldu. Kendilerini kanıtlamak istediler ve değişmek için adım attılar.
Öğretmenin yardımıyla kendi hikayelerine benzer hikayeler okudular. Öğretmenin verdiği günlük ödeviyle kendi hikayelerini yazmaya başladılar. Bu yazıları birbirlerine anlattılar birbirlerine karşı olan önyargıları ve düşmanlıklar bir bir yok oldu. Sınıf hikayelerini biliyor ve şahit oluyordu. Bu durum birbirleriyle bağ kurmalarını sağladı. Öğretmenin cesaretlendirmesi ile geçmişten çetelerden ve olumsuz sözlerden yapamazsın diyenlerden özgürleştiler belki de bu sebeple
kendilerine özgürlük yazarları dediler.
Spoiler içeriyor
Bazen başarı insanı en dibe vurmuşken bulabilir. Filmdeki en önemli nokta umuttu insan umudunu kaybetmediği müddetçe ilerlemeye devam eder. İlerlemeye devam ettikçe yeni fırsatları yakalayabilir. Bazen tam oldu derken aksilikler çıkabilir adeta gökyüzüne yükselmişken güneş kanatlarını yakmıştır da insanın yere…devamıBazen başarı insanı en dibe vurmuşken bulabilir. Filmdeki en önemli nokta umuttu insan umudunu kaybetmediği müddetçe ilerlemeye devam eder. İlerlemeye devam ettikçe yeni fırsatları yakalayabilir. Bazen tam oldu derken aksilikler çıkabilir adeta gökyüzüne yükselmişken güneş kanatlarını yakmıştır da insanın yere çakılı bulur kendini. Ama her şeye rağmen ilerlemeye devam etmek gerekir.
İlerlerken de mutluluğun hedeflerle beraber olmadığı mutlu olmak için şartlara gerek olmadığı vurgulanıyordu filmde. Mutluluk küçük anlarda saklı olabilir . Yolun her noktasında mutlu olmak için nice sebep saklıdır. Umarım ki hayat bizler için mutlu anlarla dolu güzel bir yolculuk olur.
Spoiler içeriyor
"Biz de normaliz bizim normalimiz sizinkinden biraz farklı efendim." Yerdeki yıldızlarda " Her çocuk özeldir." Yerdeki süper yıldızlarda "Her insan özeldir." Aamir Khan'ın oynadığı filmleri seviyorum. Her bir filmde güzel mesajlar veriliyor aynı zamanda insanı toplumu sorgulamaya itiyor. Alıntıda da…devamı"Biz de normaliz bizim normalimiz sizinkinden biraz farklı efendim."
Yerdeki yıldızlarda " Her çocuk özeldir."
Yerdeki süper yıldızlarda "Her insan özeldir."
Aamir Khan'ın oynadığı filmleri seviyorum. Her bir filmde güzel mesajlar veriliyor aynı zamanda insanı toplumu sorgulamaya itiyor.
Alıntıda da vurgulandığı gibi neye kime göre normal her insanın kendince bir normali vardır. Bazen insanları kendi normalimize göre yargılarız. Bu önyargılar gözümüzü adeta kör eder . O insanın kendi normalinde ne kadar harika işler yaptığını fark edemeyiz. Koç'un sürekli normal bir takım değil diyerek kendi takımına önyagı ile yaklaşması gibi. Takımını tanıdıkça yeteneklerini fark ettikçe tüm önyargılarının bir bir yıkması zaten önemli bir kırılma noktasıydı.
"Ben onların koçu değildim aslında onlar benim koçumdu" sözleri ve zaten maç sonunda seyirciye verilen şu mesaj;
Kalbi bu kadar büyük olan kimse eksik değil sakat değil deli değil asıl eksik olanlar hırslarından gözleri kör olup kalbi küçülen bizleriz.
Spoiler içeriyor
"- Ben o kadar iki yeğenini ayağa kaldırdım sonra adam geldi benim köpeğimi vurdu - Neden - İnsan olduğu için Hocam insan olduğu için" Beni filmde en çok etkileyen nokta bazı insanların ne kadar iki yüzlü olabileceğine dairdi. Ana karakterimiz…devamı"- Ben o kadar iki yeğenini ayağa kaldırdım sonra adam geldi benim köpeğimi vurdu
- Neden
- İnsan olduğu için Hocam insan olduğu için"
Beni filmde en çok etkileyen nokta bazı insanların ne kadar iki yüzlü olabileceğine dairdi. Ana karakterimiz de ne kadar diğer insanları kınasa da bu durum onun için de geçerliydi. Şartlara göre davranışlarını değiştirdi verdiği sözleri tutmadı. İnsanlara tepeden baktı. Bazen bunu iyilik yapıyorum kisvesi altında yapması ise yaptığı iyilikleri sorgulattı. Söz ve davranışları tutarsızdı.
Olaylara ana karakterin bakış açısından bakıyor olsak bile onun doğru olmadığını hissettik. Alıntıda da veterinerin vurguladığı gibi insanlar hata yapar ve bundan insanın kendisi de nasibini alır.
Bugünkü konumuz; Zehirler Sizce zehir türleri nelerdir? Sizce bir madde veya davranış insanı nasıl zehirler? Neden bir insan zararlı olduğunu bilerek bir davranışa devam eder? Sizce zehirler bağımlılık yapar mı? Zehirler insanı ve çevresini nasıl etkiler? Zehirden veya zehirli davranıştan…devamıBugünkü konumuz; Zehirler
Sizce zehir türleri nelerdir?
Sizce bir madde veya davranış insanı nasıl zehirler?
Neden bir insan zararlı olduğunu bilerek bir davranışa devam eder?
Sizce zehirler bağımlılık yapar mı?
Zehirler insanı ve çevresini nasıl etkiler?
Zehirden veya zehirli davranıştan insan nasıl kurtulabilir?
Biraz psikolojik ve fiziksel olarak ele aldım konuyu tabi farklı fikirlere de açığım.Sorular benden cevaplar sizden. Bu konularda uzman birileri varsa bizleri aydınlatsın.
Millet ufak bir hatırlatmada bulunmak istiyorum. Üslup ki dikkat edilmez ise eğer dil anlatsa da hakikati insanı sürgünde zindanlara zincirler. Üslupla anlatılan yalanlar ise kişiyi vezirlerin başı adamların hası ilan eder. Yani mevzu bahis üslup neyi nasıl anlattığımız ne anlattığımızdan…devamıMillet ufak bir hatırlatmada bulunmak istiyorum. Üslup ki dikkat edilmez ise eğer dil anlatsa da hakikati insanı sürgünde zindanlara zincirler. Üslupla anlatılan yalanlar ise kişiyi vezirlerin başı adamların hası ilan eder. Yani mevzu bahis üslup neyi nasıl anlattığımız ne anlattığımızdan önemlidir.
Böyle bir durumda üslubumuza dikkat ederek konuşmalıyız ki doğruları yayalım.Topluma insanlara kendimize faydalı olalım.
Spoiler içeriyor
Miranda gibi güçlü bir kadının bile duygusal bir tarafı olduğunu gördüğümüz güzel bir filmdi. İlk filmde duygusallık bir nevi zayıflık gibi lanse edilirken. İkinci filmde duygular da insanın bir parçasıydı ve bunu bize gösteren Andyden başkası değildi. Duygular zayıflık değil…devamıMiranda gibi güçlü bir kadının bile duygusal bir tarafı olduğunu gördüğümüz güzel bir filmdi. İlk filmde duygusallık bir nevi zayıflık gibi lanse edilirken. İkinci filmde duygular da insanın bir parçasıydı ve bunu bize gösteren Andyden başkası değildi. Duygular zayıflık değil yönetmesini bilirsen bir pusula misali insana yön verir kime güvenip güvenemeyeceğin ya da nasıl bir hayatı istediğini hissettiklerine göre belirlersin. Miranda'nın da söylediği gibi ne kadar güçlü olursa olsun insanlar hata yapabilir kusurları olabilir neticede insan olmak bunu gerektirir. Hatalarımızdan aldığımız derslerle ve duygu pusulamızla ilerlemeli hayatın getirdiklerini dimdik durarak karşılamasını bilmeliyiz. Kimi zaman dik durmak zor olabilir yıkılabiliriz o zaman elimizden tutup bizi kaldıracak güvenilir insanlara ihtiyaç duyarız. Tıpkı Miranda ve Andy'nin birbirlerine destek olup ayağa kalkması gibi umarım bizlerin de hayatlarında böyle güzel dostluklar olur.