Gerçekten mucize bir doktorsun Shi-On!!! ✨ İşte karşınızda meşhur Mucize Doktor dizisinin orijinali olan “Good Doctor” [Shi on otizm ve gelişim bozukluğuna sahiptir, zeka yaşı ancak 10 yaşında bir çocuğunki kadardır. Fakat cerrahi alanda inanılmaz yeteneklidir ve bu sebeple çocuk…devamıGerçekten mucize bir doktorsun Shi-On!!!
✨ İşte karşınızda meşhur Mucize Doktor dizisinin orijinali olan “Good Doctor”
[Shi on otizm ve gelişim bozukluğuna sahiptir, zeka yaşı ancak 10 yaşında bir çocuğunki kadardır. Fakat cerrahi alanda inanılmaz yeteneklidir ve bu sebeple çocuk cerrahı olmuştur.]
🤍 Shi on savant sendromuna sahip. Bu bireylerin zihinsel yeteneklerinde önemli bozukluklar olduğu halde, olağanüstü bellekleri var. Shi on’un da muhteşem bir bilişsel zekası var. Kitap sayfalarını çevirdikçe şak şak ezberliyor mübarek. 2013 yılının yürüyen ansiklopedisi, 2026’nın chatgbt’si diyebiliriz :)
Shi on’a bir soru sor bin cevap işit de diyebiliriz. Hele ki konuşma şekliiiii o tatlılığı ayaya 🫠
Neysee odağım kaydığına göre devam edeyim. Shi on özellikle sosyal ilişkilerde sorun yaşıyor. Meslektaşları, hastalar ve hasta yakınları, onu mevcut durumundan dolayı maalesef çocuksu ve güvenilmez olarak görüyorlar. Ama neticede çocukları en iyi anlayan, onların dertlerine derman olan, sağlıklarına kavuşmasını sağlayan ve onları rahatlatan kişi de “güvenilmez ve çocuksu” gördükleri Shi on’du…O kadar üzüldüm ki ah canım benim dedim hep mahvoldum…
Joo Won o kadar güzel canlandırmış ki bu eşsiz karakteri, hayranlıkla izledim. 2013 yapımı olmasının verdiği bazı eski, klişe ve sıkıcı unsurlara girmezsem keyifle izledim. Öyle aktı gitti ki 20 bölüm nasıl bitti anlamadım. Şükür ki aylar sonra bir dizi izleyebildim bu zinciri kırdırttın bana canım diziiii 🫂
🤍 Ha bir de dizi çocuk cerrahisinde geçtiği için çocuklara doydum, canlarım benim sizi çok seviyorum (çocuklar🌸) .
Ayrıca bu diziyi izlerken aklıma, bu dönem aldığım ‘hastane ve sağlık kuruluşlarında çocuk’ dersi geldi. Derste gördüğümüz teorik bilgileri izledim resmen benim için çok iyi oldu. Bu açıdan çocukların hastanede kalış ve yatış sürecinin zorluğunu da yansıtan, onların psikolojisine de yer veren bir diziydi.
+ ben bu diziyi izlerken kardeşim beni kıskandı mı bilmiyorum mucize doktor izlemeye başladı!!! Bir de bizimki daha iyi bakkk diyip sürekli gelip gösterdi :) Bu konuda hemmen kıyaslama yapmalıyım. Mucize doktoru biraz izlemiştim ama tamamen izlemedim zaten 64 bölüm mü neydi, ruhum ve halim kısacası ruh halim Türk dizilerini kaldırabilecek eşikte değil. Tercihim orijinalinden yana. Kısa ve öz olduğu, odaklanması gereken noktalardan sapmadığı ve aşk meşk işlerine çok girmediği için...
✨ Sevdiğim, anlamlı bulduğum alıntılar: ✨
•İnsanların neler hissettiğini nasıl anlıyorsunuz? İnsanların kalpleri ciltleri gibi mi sanıyorsunuz? Acısının çürük gibi görüneceğini mi sanıyorsunuz?
•Ağlamayın, ağlarsanız birçok kişi mutsuz olur. Ama doğduğunda bebeğiniz ağlarsa birçok kişi mutlu olur… (Shi on’un hamile bir kadına söyledikleri 🥹)
•Güzel bir kalp, polen gibidir. Uzaklara uçar ve bir çiçek eker.
•Birini sevmek için nitelik gerekmez. Birini hakikaten ve şartsız seviyorsan o insanla ilgilenmek için nitelikli hale gelirsin.
•Cesaret korkusuzluk değil, korkuyorken bile devam edebilmektir.
•İnsanlara zarar veren şey hastalıklar değil. İnsanları en çok başka insanlar incitiyor. Doktorlar bile düzeltemez bunu. Virüsler için aşılar, tümörler için kemoterapi var ama insanları inciten insanlar için ilaç yok.
-ama tek ilaç yine insanlar…
•Hayallerin iyi tarafı nedir bilir misin? Başka bir hayal kurabilecek olman. Nasıl her gece rüya görebiliyorsan başka bir hayal de kurabilirsin. Hayallerinden vazgeçmezsin sadece yenilerini kurarsın.
—Bir hasta senin için nedir?
-Hastalar, yollarımı ayırmak zorunda olduğum bir arkadaş. Hastaları arkadaşım gibi tedavi etmeli ve benden ayrıldıktan sonra bile sağlıklı kalmalarını sağlamalıyım ki bana bir daha gelmek zorunda kalmasınlar. (Shi on’un yanıtı…😭)
++ her yıl 3 gönderi atıp ortadan kaybolmuşum, bu yıl attığım ilk gönderi bu oldu benim için hayırlı olsun 🙋🏻♀️