🌺 Evet evet yanlış görmediniz. Kung Fu değil Tongue Fu... 🥷 Bu kitap da Kung fu gibi el, kol ve bacaklar kullanılarak gerçekleştirilen saldırı tekniğini değil . Tongue Fu' yu yani sözlü dövüş sanatını öğreneceğiz nasıl mı ? gelin hep…devamı🌺 Evet evet yanlış görmediniz. Kung Fu değil Tongue Fu...
🥷 Bu kitap da Kung fu gibi el, kol ve bacaklar kullanılarak gerçekleştirilen saldırı tekniğini değil . Tongue Fu' yu yani sözlü dövüş sanatını öğreneceğiz nasıl mı ?
gelin hep birlikte kitabın içeriğine bir göz atalım
🧩 Kitabımız 4 bölümden oluşuyor.
1.kısım: Tepki değil, yaklaşım gösterin
2.kısım: Unutulacak ve kullanılacak sözler
3.kısım: Çatışmaları işbirliğine dönüştürün
4.kısım: İstediğinizi ihtiyaç duyduğunuzu ve hak ettiğinizi fazlasıyla elde edin.
Bu 4 bölümde kısaca: Kendimizi sözel davranışlara karşı nasıl savunacığımızı, hangi durumlarda nasıl tepki göstereceğimizi, ikna etmenin 5 ilkesini, hayır demeyi, münakaşalardan zarif bir şekilde sıyrılmayı ve daha bir çok bilgiyi en eğlenceli şekilde öğreniyoruz.
💬 Öncelikle Kişisel gelişime başlamak icin mükemmel bir kitap olduğunu söylemeden edemeyeceğim. Yazarın dili o kadar güzel ki sanki sizinle karşılıklı konusuyor da tavsiye veriyormuş gibi bir havası var.
Her bölümün sonunda unutulacak sözler söylenecek sözlerin olması hem o bölümdeki diyalogları hatırlamamızı sağlamış hem de hayatımıza uygulamamız için mükemmel bir fırsat sunmuş.
Ben kitabı 1.okuyuşum da önemli yerleri, kelimeleri çizmiştim ama kitabı okuduktan sonra bir daha yüzünü açmadığım için öylece kaldı. Size tavsiyem kitabı okurken yanınıza minik bir defter alıp önemli gördüğünüz yerleri not almanız.
⭐Puanım:10/10
Son olarak kitaptan bir kaç tane söz yazıp
✨İyi geceler diliyorum ✨
📌 Bir hakareti görmezden gelmek çoğu zaman öcünü almaktan daha iyidir
📌 Size sıkıntı veren bir özelliğiniz ya da durumunuz varsa,onun sizi kızdırması yerine,sizin ondan neşe duymanız daha anlamlı olmaz mı?
📌 Mizah büyüktür,her şeyden önce kurtarıcıdır.Ortaya çıkar çıkmaz huzursuzluğumuz ve öfkemiz uçup gider yerini güneşli bir ruha bırakır
📌 Anlaşmazlığa düştüğünüz bir konuyu " gelin bu konuda görüşlerimizin uzlaşmaz olduğu üzerine uzlaşalım" diyerek kibarca kapatın.
🐦Kırlangıçlar neden çığlık atar, hiç merak etmiş miydiniz? "Sevinç çığlıkları değil bunlar, acı dolu haykırışlar. Biliyorsun kırlangıçlar göçmen kuşlardır. Çok hızlı uçarlar. İşte o göç sırasında yüzlerce kuş fırtınaya yakalanıp ölürmüş. Göçü başarıyla tamamlayan kırlangıçlar, geldikleri ülkenin sıcak gökyüzünde uçarken,…devamı🐦Kırlangıçlar neden çığlık atar, hiç merak etmiş miydiniz?
"Sevinç çığlıkları değil bunlar, acı dolu haykırışlar. Biliyorsun kırlangıçlar göçmen kuşlardır. Çok hızlı uçarlar. İşte o göç sırasında yüzlerce kuş fırtınaya yakalanıp ölürmüş. Göçü başarıyla tamamlayan kırlangıçlar, geldikleri ülkenin sıcak gökyüzünde uçarken, yollarda kaybettikleri arkadaşlarını anımsar acıyla, öfkeyle böyle çığlıklar atarlarmış."
🧩 Kurbanlarını çocuk tacizcileri arasından seçen Körebe lakaplı seri katilimiz ( kurbanlarının sağ kulaklarını kesip gözlerini bağladığı için böyle deniyor )
2012 yılında işlediği on iki cinayetin ardından kayıplara karışmıştır. Beş yıl sonra tekrar öldürmeye başlar ve Başkomser Nevzat ile ekibi katili bulmaya çalışırlar...
💬 Öncelikle şunu belirtmek istiyorum ki bu kitap benim Ahmet Ümit'in kalemiyle tanıştığım ilk kitap oldu.
İyi ki de tanışmışım çünküüü yazarın kalemine bayıldımmm çok güzel bir dili var.
Herkesin anlayabileceği kolaylık da hoş bir üslûpla yazılmış, bir o kadar da sizi yormadan okutabilecek kıvamdaydı. Konusu bakımından çok büyük sorunlardan biri olan çocuk tacizini ele alan yazarımızın bunu yaparken diğer bir sorun olan suriyeli göçmenlerin sorunlarına ve onların sıkıntılarına da değinmiş olması benim çok hoşuma gitti.
Körebeye de bir empati beslemedim değil hani 🤭adam polislerin yapamadığını ben yapıyorum diyor adeta.Kitabı okurken zaman zaman güldüm zaman zaman ağladım .Keşke diyor insan, adalet yerine o pis insanlar öldürülse,dünya bir nebze de olsa temizlense...
Polisiye aşığı olan herkese tavsiye ediyorum💫
⭐Puanım 10/10
Efsaneye göre: Çingene kadın bir gece Ay'a sevdiği adamın kendisinin olması için yalvarır. Ay bunu kabul eder ancak bir şartı vardır; Doğacak ilk çocukları Ay'ın olacaktır. Kadın, yalnızlık korkusuyla bu şartı kabul eder ve esmer tenli çingene bir adamla evlenir.…devamıEfsaneye göre: Çingene kadın bir gece Ay'a sevdiği adamın kendisinin olması için yalvarır.
Ay bunu kabul eder ancak bir şartı vardır; Doğacak ilk çocukları Ay'ın olacaktır.
Kadın, yalnızlık korkusuyla bu şartı kabul eder ve esmer tenli çingene bir adamla evlenir.
Bir süre sonra da ilk çocukları doğar.
Ancak çocuk tarçın renginde bir tene ve koyu zeytin gözlere sahip olacağı yerde aydınlık tene sahip bir albinodur.Tam anlamıyla Ay'ın suretidir...
Ancak çingene adam şüpheye düşer ve kadını kendisini aldatmakla suçlayıp bıçaklayarak öldürür. Çocuğu da bir dağın tepesinde bırakır.
Derler ki; çocuk ne zaman mutlu olup gülse Ay: dolunay şeklinde olur, çocuk ne zaman ağlasa Yarım ay ve Hilal şekline geçip onu sakinleştirmek için bir beşiğe dönüşür...
📌"Hijo De La luna şarkısı"
🎭 Hiç bir insani duyguya sahip olmayan yargıçların siz öldükten sonra gideceğiniz yeri belirlemeleri ne kadar doğru olur. 🥃 Animemiz aynı anda ölen iki insanın, ölümlerini o an itibariyle hatırlamayıp, nerede olduğu bilinmeyen Quindecim barına gelmesiyle çeşitli oyunlar sonucu Decim…devamı🎭 Hiç bir insani duyguya sahip olmayan yargıçların siz öldükten sonra gideceğiniz yeri belirlemeleri ne kadar doğru olur.
🥃 Animemiz aynı anda ölen iki insanın, ölümlerini o an itibariyle hatırlamayıp, nerede olduğu bilinmeyen Quindecim barına gelmesiyle çeşitli oyunlar sonucu Decim karakterinin onları yargılayıp tekrar reankarne olmaları ya da ruhlarının boşluğa gönderilmesi temelinde ilerliyor.
Yargılama genellikle bar oyunları (dart, bilardo, bovling, kart vs.) sayesinde yapılıyor. Decim oyunlar sırasında oyuncuların en karanlık yanlarını görmeye çalışıp (oyunun sonucu önemli değildir, oyun sırasında karakterlerin sergilediği tutum önemlidir) iki kişiyi kıyaslayarak nereye gideceklerine karar veriyor.
💬 Öncelikle animenin değişik bir havası olduğunu belirtmeliyim karakter çizimleri olsun konusu olsun alıştığımız animelere benzemiyor.Ama her bölüm farklı oyunlar oynanıp farklı karakterlerin işlenmiş olması ve verdiği mesajlar olarak benim çok hoşuma gitti. Beğenmediğim tek şey opening müziği oldu çok hareketli, animenin konusuna bakınca “ne alaka” diyorsunuz. Yani o derece🤭
📌Alıntı: Bütün insanlar bir aptal gibi davranırlar, hepsi bir gün öleceğini unutur. O yüzden ölümle yüz yüze geldikleri an hayata tutunurlar...
⭐Puanım: 9/10
📏 Deve cüce aşkına ... 🧍🏻♀️🧍🏻♂️Risa Koizumi, 172 cm. uzunluğundadır. Bu ortalama bir Japon kızına göre çok uzun bir boydur . Atsushi Ootani de 156 cm.dir ki bu da ortalama bir Japon erkeğine göre oldukça kısa bir uzunluktur.Bu yüzden, okulun…devamı📏 Deve cüce aşkına ...
🧍🏻♀️🧍🏻♂️Risa Koizumi, 172 cm. uzunluğundadır.
Bu ortalama bir Japon kızına göre çok uzun bir boydur . Atsushi Ootani de 156 cm.dir
ki bu da ortalama bir Japon erkeğine göre oldukça kısa bir uzunluktur.Bu yüzden, okulun komedi ikilisi olarak bilinir sürekli didişir birbirlerinden hiç haz etmezler. Yaz okulunun başlamasıyla aralarında bir iddiaya girerler.
İddianın konusu ise : Kim daha önce sevgili bulacaktır.
💬 Bu kadar komik bir anime izlediğimi hatırlamıyorum. Bir anime her bölümde mi kahkaha attırır. Özellikle Ootani ve Koizumi'nin didiştiği, birbirlerine laf soktukları yerler sizi gerçekten gülme krizine sokuyor. Her bölümde kahkaha atmak istediğiniz çerezlik güzel bir anime arayan herkese tavsiye ederim.
⭐ Puanım: 10/10
🫰🏻İlişkiler yaş farkına göre değil olgunluğa göre belirlenmelidir. 🌧️ Takao, liseye giden ve boş zamanlarında ayakkabı üretimi yapan bir gençtir. Günün birinde okula giderken şiddetli bir yağmur başlar. Şemsiyesi olmayan Takao ıslanmamak için parktaki bir kamelyaya sığınır. Ama bu kamelyada…devamı🫰🏻İlişkiler yaş farkına göre değil olgunluğa göre belirlenmelidir.
🌧️ Takao, liseye giden ve boş zamanlarında ayakkabı üretimi yapan bir gençtir.
Günün birinde okula giderken şiddetli bir yağmur başlar. Şemsiyesi olmayan Takao ıslanmamak için parktaki bir kamelyaya sığınır. Ama bu kamelyada kendinden yaşça büyük olan hayatının aşkıyla tanışacağından habersizdir.
💬 Kapağına vurulup aldığım bu mangadan açıkçası baya romantik bir şeyler bekliyordum. Fakat beklentimin çok çok azını karşıladı. İlişkilerde yaş farkını iki tarafın da aklı başındaysa, belirli bir olgunluğa sahiplerse, pek bir sorun olarak görmüyorum. Ama tercihim erkeklerin daha büyük olması yönünde çünkü nasıl desem genel olarak erkekler bir tık geç olgunlaştıkları için anlaşabilirler gibime geliyor. Ayrıca bu tür öğretmen öğrenci aşkları benim hiç hoşuma gitmiyor. Yazar romantikten ziyade daha çok dram ve umutla ilgili bir manga yazmak istemiş, yazmışta ama sonunu bağlayamamış. Bende ucu açık biten şeyleri sevemediğim için bu mangaya en fazla
⭐ Puanım: 3/10 oldu.
🗝️ Kadınlar gizli bir sandık gibidir, anahtarı olmadan açılmazlar. 📆 Holly ve Messer arkadaşlarının zoruyla randevuya çıkarlar. Fakat ikiside birbirlerinden hiç haz etmez bir daha görüşmemek üzere yollarını ayırırlar. Taa ki arkadaşları kaza geçirip ölünce tek bebekleri olan Sophie'yi bu…devamı🗝️ Kadınlar gizli bir sandık gibidir, anahtarı olmadan açılmazlar.
📆 Holly ve Messer arkadaşlarının zoruyla randevuya çıkarlar. Fakat ikiside birbirlerinden hiç haz etmez bir daha görüşmemek üzere yollarını ayırırlar. Taa ki arkadaşları kaza geçirip ölünce tek bebekleri olan Sophie'yi bu ikiliye emanet edene kadar...
💬 Filmde birbirlerinden pek haz etmeyen ebeveynlerin bile ortak noktaları bir bebek olunca nasıl anlaştıklarını ve başlarına gelen komik ve tatlış durumları izliyoruz. Kafa dağıtmalık çerezlik bir şeyler arayan herkese tavsiye ederim
⭐ Puanım: 7/10
⚰️En kusursuz cinayet, birinin yaşama sevincini öldürmektir. 🔪 Ülkede suç oranının en düşük olduğu yerlerden biri olan Broadchurch kasabasında bir cinayet işlenir. İlk başlarda herkes kurbanın ölümünü bir kaza olarak görür. Ancak yapılan otopsilerin sonucunda cinayeti destekleyecek bulgulara rastlanılır. Kurbanın…devamı⚰️En kusursuz cinayet, birinin yaşama sevincini öldürmektir.
🔪 Ülkede suç oranının en düşük olduğu yerlerden biri olan Broadchurch kasabasında bir cinayet işlenir. İlk başlarda herkes kurbanın ölümünü bir kaza olarak görür. Ancak yapılan otopsilerin sonucunda cinayeti destekleyecek bulgulara rastlanılır. Kurbanın herkesin tanıdığı gazeteci bir çocuk olması olayları daha da meraklandırır. Bu küçük kasabada, gazeteci bir çocuğa kim kin besleyebilirdi ki
💬 Dizimiz polisiye ve suç türünde 3 sezon 24 bölümden oluşuyor. Polisiye türüne bayıldığım için bu diziyide görür görmez ilk fırsatta izledim.Diziyi izlerken kasabadaki herkesin bir sırrı olduğu için her bölüm birinden şüpheleniyorsunuz. Ben şahsen son bölüme kadar katili tahmin edemeyip artık en son katili açıkladıklarında gerçekten ters köşe oldum. Dizinin diğer 2 sezonunda farklı bir olay anlatılıyor. Fakat benim en sevdiğim 1.sezonu oldu diğerleri olmasada olurdu yani. Ama ben bir polisiye sever olarak meraktan yine onlarıda izledim.
⭐ Puanım : 9 /10
🚝 Kendinize tıpatıp benzeyen birinin trenin önüne atlayarak intihar ettiğini görseydiniz napardınız? 💉 Sarah düzensiz ve uyuşturucu işlerine bulaşmış bir kadındır. İntihar eden kadını görünce bu şansı kaybetmek istemediği için kadının çantasını çalarak onun yerine geçer. Bir yandan yerine geçtiği…devamı🚝 Kendinize tıpatıp benzeyen birinin trenin önüne atlayarak intihar ettiğini görseydiniz napardınız?
💉 Sarah düzensiz ve uyuşturucu işlerine bulaşmış bir kadındır. İntihar eden kadını görünce bu şansı kaybetmek istemediği için kadının çantasını çalarak onun yerine geçer.
Bir yandan yerine geçtiği kadının kim olduğunu araştırırken bir yandan da kendisinin kim olduğunu anlamaya çalışarak bir çıkmaza girecektir. Acaba Sarah tüm bu gizemi çözebilecek midir...
💬 Diziye 2 sene önce başlayıp daha ilk dakikalarda uygunsuz sahne olduğu için kapatıp izlememiştim. Sonra tekrardan karşıma çıktı, bir şans daha vereyim diye düşünüp tekrar başladım. İyi ki de başlamışım. Başta biraz kafam karışsada konusu diğer dizilerden çok farklı ve gizem dolu olduğu için ilk bölümden beni içine çekmeyi başardı. 1 2 ve 3.sezonu su gibi izledim.Fakat 4 ve 5.sezon biraz zorlama gibi geldi bana olmasada olurdu yani. Onun dışında diziyle ilgili ne yorum yapsam Spoiler gibi olacağı için bu tür gizem ve bilim kurgunun birlikte harmanlandığı dizileri seven herkese tavsiye ederim.
Ayrıca Tatiana Maslany'nin oyunculuğunun tek kelimeyle mükemmel olduğunu belirtmeliyim 😍
⭐Puanım : 8/10
🎮 İnsan yenilince kaybetmez, pes edince kaybeder. 🖥️ Ana karakterimiz Nick bir gün okula gittiğinde en yakın arkadaşı Colin in bazı kişilerle fısıltı halinde bir şeyler konuştuğunu görür. Aynı zamanda okuldaki diğer kişilerin de değişmesi Nick'in dikkatini çeker. Sonradan fark…devamı🎮 İnsan yenilince kaybetmez, pes edince kaybeder.
🖥️ Ana karakterimiz Nick bir gün okula gittiğinde en yakın arkadaşı Colin in bazı kişilerle fısıltı halinde bir şeyler konuştuğunu görür. Aynı zamanda okuldaki diğer kişilerin de değişmesi Nick'in dikkatini çeker. Sonradan fark eder ki okuldaki bazı çocuklar gizlice diğer çocuklara CD vermektedir. Bu CD lerden birini ele geçiren Nick eve gider gitmez bilgisayarına takar. Ve taktığı gibide kendini bambaşka bir dünyada bulur.
Kural 1: Erebos'u oynamak için sadece bir tek şansın var. Eğer oyunda ölürsen oyun biter, eğer kuralları çiğnersen oyun yine biter.
Kural 2: Oyunu tek başınayken oynamak zorundasın, oyunun içindeyken gerçek hayattaki ismini kullanamaz oyunun dışında da oyundaki ismini kullanamazsın.
Kural 3: Oyun hakkında hiç kimseyle bir şey konuşamazsın. Oyuncu olduklarını tahmin etsen bile, ve hatta oyundan atılsan bile bu kural geçerli. Erebos'u kimseye anlatamazsın.
Kural 4: Oyunu aldığın CD'yi korumak ve barındırmak zorundasın, bu CD'yi Erebos demedikçe kopyalayamazsın. Çoğaltamazsın.
💬 Bu kitap hakkında ne desem yetersiz kalacakmış gibi hissediyorum. Bu nasıl kurgu , bu nasıl bir dünya böyle ! Bir oyun sevdalısı olarak her satırını bayıla bayıla okudum.1000 sayfada olsa okurdum o derece çok sevip, ne ara bittiğini anlayamadım. Okuduğum en güzel kitaplar arasında yer alan Erebos kitabını herkese şiddetle tavsiye ediyorum.
⭐Puanım: 10/10