🔪 Sizinle ilk tanıştığımda saf, masum bir çocuktum. Sizden ayrıldığımda ise artık şeytanın çırağı olmuştum... 📜 Hapishanede yargılanmayı bekleyen Eizo, eski dostu Hachiro'ya bir mektup yazar. Mektubunda sevgilisini öldürenin kendisi olmadığını, ona inanıp yardım etmesini ister. Ancak bu mektup sadece…devamı🔪 Sizinle ilk tanıştığımda saf, masum bir çocuktum. Sizden ayrıldığımda ise artık şeytanın çırağı olmuştum...
📜 Hapishanede yargılanmayı bekleyen Eizo, eski dostu Hachiro'ya bir mektup yazar. Mektubunda sevgilisini öldürenin kendisi olmadığını, ona inanıp yardım etmesini ister. Ancak bu mektup sadece yardım istemek amacıyla yazılmamış, bu duruma nasıl düştüğünü de açıklamak amacıyla yazılmıştır. (1.hikaye)
🀄 Seizo ve karısı Michiko, bir gece yarısı korkunç bir şekilde öldürülür. Suçlu yakın arkadaşları İchiro'dur. Ama gariptir ki kendi suçunu itiraf edip herkes tarafından suçlu ilan edilmesine, mahkemede onaylanmasına rağmen ona inanmayan bir kişi vardır. O da Avukat beydir. Acaba İdam günü gelmeden avukat bey İchiro' yu kurtarabilecek midir ? (2.hikaye )
📌 Japon klasikleri okumayı uzun zamandır istiyordum. Fakat hem set halinde almak istediğim hemde fiyatları bir tık pahalı geldiği için erteliyordum. Taaa ki 7 Japon klasiğini 55 tl ye bulana kadar. 😁 Sıfır jelatini açılmamış kitapları bu kadar ucuza, araştıra araştıra Gardrops uygulamasında buldum. Ve satıcı normalde daha yüksek fiyat yazmasına rağmen beni kırmamak için , ya da elinden çıkarmak için sağolsun bayağı bir indirim yaptı. 🤭🥰 Diyeceğim o ki pahalı kitap ( gerçi şuan hangi kitap ucuz ki :/ ) almadan önce sizde benim gibi 2.el uygulamalara bakıp sıfır değerinde makul fiyatlara alabilirsiniz.💫
💬 Gelelim yoruma kitapta 2 ayrı hikaye olduğu için ayrı ayrı inceleyeceğim.
Ama önce : Öyle aman aman polisiye tarzı bir kitap olmadığını belirteyim. Daha çok 2 adamın başından geçen talihsiz bir olayı ve kısaca hayatlarını ele alıyordu. Ve genel anlamda bayağı akıcı, bir oturuşta bitirmelik bir kitaptı.Japon edebiyatına bu kitapla başladığım için çok memnunum. Şimdi karakterlerde hoşuma gitmeyen bir kaç noktadan bahsedeceğim.
1.Hikaye : Konusundan bahsettiğim gibi hikayemiz bir mektup şeklinde ilerliyor. Kısaca karakterin geçmişinden, yaşadığı olaylardan, ve bu duruma nasıl düştüğünü anlatıyordu. Ama ana karakterin az sonra yazacağım davranışları çok sinir bozucuydu. O yüzden de hapis cezasını sonuna kadar hak ettiğini düşünüyorum. Hikayeden çıkarılacak en güzel derse gelirsem: Hayat bazen kötü bir şekilde gidebilir, her şey tepetaklak olabilir, fakat bu durumlar geçicidir. O yüzden sevmediğin biriyle, sırf yalnız kalmamak için asla takılma, evlenme oldu.
2.hikaye : 1.Hikayede nasıl adama sinir olduysam bu hikayede de kadına sinir oldum.Özellikle çıkan dedikodulara aldırış etmeyip, toplum içinde yavaş yavaş sevilmemeye başladığı halde yaptığı davranışlara devam etmesi çok iticiydi.
➡️ Sanırım yazarın iki cinsi de ele alması, onların hangi karakterde olmaması gerektiğini anlatmak içindi.
📌 1.HİKAYE SPOİLER ~
Eizo' nun mektubunun başında sürekli Hachiro'ya sitem etmesini açıkçası biraz gereksiz buldum. Tamam adam seni kötü yola sürüklemiş, büyürken senin davranışlarını etkilemiş olabilir fakat akıl var mantık var. Sen artık yetişkin bir birey olmuşsun. Bu yaşında yaptıklarının suçunu ondan dolayı diyemezsin ki ...
Ayrıca Eizo' nun karısına kötü davranması, karnında çocuğunu taşıdığı halde öldürmeye çalışması çok bencilce bir hareketti.Hayır madem sevmiyordum neden evlenip de kadının hayatını mahvettin ve üstüne üstük hamile bıraktın. Zavallı kadın da hiç bir şey yok gibi susuyordu ya. Yani tamam kocanı sev ama bu kadar da saplantılı sevilmez ki ve kadın. O yüzden dediğim gibi bence kendisine verilen hapis cezasını sonuna kadar hak etti. Zaten asıl sevdiği kadının öldüğü yerde hafif bir gülmedim değil 🤭 Ee alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste Eizo bey.
📌 2.HİKAYE SPOİLER ~
İchiro' nun avukat beyin kendisinin cinayet işlemesine inanmadığı halde susup kaderini beklemek nedir ya ? Eğer o odaya sevdiği kadını kurtarmak amacıyla girdiğini söyleseydi belki küçük de olsa bir umudu olurdu. Yazık oldu bu kadar güzel seven adama.
💫 Japon klasiklerine başlamak isteyenlere gönül rahatlığı ile bu kitabı önerebilirim.
⭐ Puanım : 8/10