Tereddüt Çizgisi
Uzun zamandır beklediğim ve yönetmenliğini Selman Nacar’ın üstlendiği ve oyuncu kadrosunda ise Tülin Özen, Gülçin Kültür Şahin ve Erdem Şenocak’ın bulduğunu Tereddüt Çizgisi benim beklentimi oldukça karşıladı. Filmin her detayı eleştirmeye açık olmasına rağmen, hukuksal ve psikolojik analizlerin…devamıTereddüt Çizgisi
Uzun zamandır beklediğim ve yönetmenliğini Selman Nacar’ın üstlendiği ve oyuncu kadrosunda ise Tülin Özen, Gülçin Kültür Şahin ve Erdem Şenocak’ın bulduğunu Tereddüt Çizgisi benim beklentimi oldukça karşıladı. Filmin her detayı eleştirmeye açık olmasına rağmen, hukuksal ve psikolojik analizlerin seyirci üzerindeki etkisiyle birlikte, tartışmaları beraberinde getirdiğini belirtmeliyim. Filmde daha fazla hukukçuların anlayacağı terimlerinin bulduğunu da söylemek isterim.
Tülin Özen, ana karakter olarak güçlü bir kadın duruşu sergiliyordu. Aslında detaylı olarak bakıldığında anne, kız ilişkisini ve başarılı bir hukukçu olmanın tereddüt çizgisini anlamak mümkündür. Tereddüt’ü spoiler vermeden yazacak olursam aslında film kaybetme korkusunu karakterin annesi ve işi üzerinden anlatıyordu. Bazı seyircilerin boş ve gereksiz sorularının dışında ciddi soruların içinden Tülin Özen'in canlandırdığı Canan karakterinin gözler önüne serdiği duruşu, emin tarzı ve içindeki duyguların dışa aktarımlarını daha net anladım.
Kız kardeş film analizinde de bulunan Gülçin Kültür Şahin’li sahne de aslında Türk toplumunun en temel sorunlarını anlatıyordu. Birisi hayallerini yaşarken diğerinin yaşayamaması ikilemi normal gibi gözükse de Belgin karakterinin katmanlarını oluşturuyordu. Filmin sinematografisini eleştirmem gerekirse, yönetmen Selman Nacar hukuk sisteminin çöküşünü, surların patlamasını ve hukukçuların konuşma ve anlatım tarzlarını güzel deteylandırmıştı.
Oyuncu Tülin Özen’in efsane bir performansı vardı ve her bir kelimesinde gerildim ve problemleri çözme mücadelesi ile birlikte kendimi onun yerinde buldum. Hukuk sistemi analizi sağlam yapılmıştı ve oyuncu kadrosu performanslar bakımında çok profesyoneldi. Hukuk bilenlerin ve detaylara hakim olanların filmi olarak adlandırabilir ve hukukun üstünlüğünün Türkiye'de nasıl yıkıldığını gözler önüne seriyordu.
Yönetmenin profesyonel olarak imzasını taşıdığını düşündüğüm bir filmdi. 43. İstanbul Film Festivali’nde Tereddüt Çizgisi, En İyi Kadın Oyuncu ödülünü Tülin Özen almıştı ki bence sonuna kadar hak etmişti. Birden fazla yardımcı oyuncu olsa da tek karakter ve tek mekan olarak adlandırdığımız zaman Tülin Özen gerçekten de efsane bir seçim olmuştu. Analizim bitmez ama ben sizi filme almak istiyorum. Akan ve zevkle izlediğim Tereddüt Çizgisi’ni sizlere öneriyorum. Keyifli izlemeler.