Spoiler içeriyor
Gerçekler ne uyutur ne huzur vermezler Yalanlar beni artık germezler Reytingler yalanı sever... Dizinin şarkısı çok hoşuma gittiği için değerlendirmeye şarkının sözleriyle başladım. Dizi genel olarak güzeldi. Dizi, bir haber kanalında çalışan iki muhabirin yaşadıkları absürt olaylar üzerinde duruyor. Bu…devamıGerçekler ne uyutur ne huzur vermezler
Yalanlar beni artık germezler
Reytingler yalanı sever...
Dizinin şarkısı çok hoşuma gittiği için değerlendirmeye şarkının sözleriyle başladım. Dizi genel olarak güzeldi. Dizi, bir haber kanalında çalışan iki muhabirin yaşadıkları absürt olaylar üzerinde duruyor. Bu muhabirlerden biri beş yıldır bu kanalda aynı yerinde sayan Uğur diğeri ise kanala yeni gelmiş hırslı stajyer Bekir. Dizi, medyanın gerçeklikten kopuk ve etik kurallarına aykırı tarafını göz önüne getirmeye çalışıyor. Dizide meyve suyu fabrikası ve sosyal medya fenomenleriyle ilgili bölümleri beğendim. Olumsuz olarak gördüklerim ise bazı bölümlerinde çok sıkıldım ve diziden iki oyuncu çıkarılmış fakat afişinde fotoğrafları bulunduğu için diziyi izlerken bu durum kafamı karıştırdı. Bunlar dışında izlenilebilir bir dizi mesaj verdikleri kısımlar gayet güzel. İzlemek isteyenlere iyi seyirler.
✨️ Tek istediğim kimseye yük olmadan yaşayıp gitmek. ✨️ Ne fazla hayal kurup kuşlar gibi yükseklere çıkın. Ne de kötümser olup böcekler gibi yerde sürünün... ✨️ Umutlarının öyle fazla coşmasına izin vermezsen, hayal kırıklığına uğramazsın. ✨️ “Ancak yeni doğan bir…devamı✨️ Tek istediğim kimseye yük olmadan yaşayıp gitmek.
✨️ Ne fazla hayal kurup kuşlar gibi yükseklere çıkın. Ne de kötümser olup böcekler gibi yerde sürünün...
✨️ Umutlarının öyle fazla coşmasına izin vermezsen, hayal kırıklığına uğramazsın.
✨️ “Ancak yeni doğan bir bebek baştan başlayabilir. Sen, ben… Biz artık geçmiş zamanız.” Geçmişi silmeye çalışma; onu kabul et, anlamlandır ve ondan ders al. Gerçek başlangıç, unutmak değil; bilinçle devam etmektir.
Yazar bu romanda Amerika'da 1930'lu yılların ekonomik kriz dönemlerini ve insanlığın dramını etkileyici bir dille anlatıyor. Kitabın sürükleyici anlatımı ve dikkat çekici konusu beni oldukça etkiledi. Bu kitabı herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum. Okumak isteyenlere önerilir...📚💚
Karanlık sözler yazıyorum hayatım hakkında öyle yoruldum ki yoruldum dünyayı tanımaktan saçlarım çok yoruldu gençlik uykularımda acılar çekebilecek yaşa geldiğim zaman acıyla uğraşacak yerlerimi yok ettim. Ve şimdi birçok sayfasını atlayarak bitirdiğim kitabın başından başlayabilirim. 📚🌼 İsmet Özel
🌻 “Beni hemen anlamalısın, çünkü ben kitap değilim, çünkü ben öldükten sonra kimse beni okuyamaz, yaşarken anlaşılmaya mecburum, ben Van Gogh’un resmi değilim, öldükten sonra beni müzeye koyamazsınız.” Oğuz Atay
Spoiler içeriyor
❤️🩹 "Yetimlerin mallarını haksız olarak yiyenler şüphesiz karınlarına ancak ateş dolduruyorlar." ❤️🩹 "Nasıl yürüyeyim, ayaklarımın altındaki toprak senken anne?" ❤️🩹 "Siyonistler insanları sadece öldürmüyor. Onları hiç doğmamışlar gibi yok ediyor." ❤️🩹 "Burası İsrail değil, Filistin!" Diziyi çok beğendim. Dizi, Amerikan…devamı❤️🩹 "Yetimlerin mallarını haksız olarak yiyenler şüphesiz karınlarına ancak ateş dolduruyorlar."
❤️🩹 "Nasıl yürüyeyim, ayaklarımın altındaki toprak senken anne?"
❤️🩹 "Siyonistler insanları sadece öldürmüyor. Onları hiç doğmamışlar gibi yok ediyor."
❤️🩹 "Burası İsrail değil, Filistin!"
Diziyi çok beğendim. Dizi, Amerikan vatandaşı Melisa'nın öz babası Ahmed Musa'yı bulmak için İsrailli arkadaşıyla beraber Filistin'e gelmesiyle başlıyor. Melisa arkadaşının annesi Miriam'la tanışınca siyonistlerin Filistin halkına karşı zulümlerine yakından şahit oluyor. Böylece medyanın olayları nasıl çarpıttığını anlıyor. Melisa babasından ayrı büyümenin acısını yaşasa da Filistin'e gelince bu acıdan daha büyük acılar olduğunu fark ediyor. Örneğin ailesini kaybeden Muhammed, annesini kaybedip bacağı sakat kalan Ammar, yıllarca hapiste kalan Ahmed Musa, çocuklarını kaybedip torunu Muhammed'e, evine ve zeytin bahçesine sahip çıkmaya çalışan Ayşe nine...
Diziyi izlerken Filistin'de yaşanan zulmü anlamaya çalışsam da yeterli olmuyor. O kadar acı şeyler yaşıyorlar ki insanın aklı ve kalbi almıyor çoğu şeyleri... Ön yargısız izlemenizi öneririm. Maalesef yaşadığımız çağda herkes kendi acısının derdinde ama birazcık vicdan varsa olanlara karşı üç maymunu oynamazsınız. Kendi adıma konuşmam gerekirse hem Doğu Türkistan'daki zulmü hem de Filistin'deki zulmü kınıyorum. İnsan hayatı ucuz bir şey değil. Bir tarafı savunurken bir tarafı görmezden gelmek bana vicdansızlık olarak görünüyor. Umarım dünyadaki bütün savaşlar son bulur. Çocuklar diledikleri hayatı yaşayabilirler...🤲🏻🤍
🌻 "Daha o gün anlamıştım Feride, ben ömrümce seninle sınanacaktım. Çünkü insan daima en sevdiğiyle sınanır." 🌻 "Belki bir gün kalbimi yormayan birine denk gelirim diye yaşıyorum." 🌻 "Ama ben her şeye rağmen, insanların gönüllerini kiraya çıkardığı bu çağda bir…devamı🌻 "Daha o gün anlamıştım Feride, ben ömrümce seninle sınanacaktım. Çünkü insan daima en sevdiğiyle sınanır."
🌻 "Belki bir gün kalbimi yormayan birine denk gelirim diye yaşıyorum."
🌻 "Ama ben her şeye rağmen, insanların gönüllerini kiraya çıkardığı bu çağda bir gönülün bir gönüle yeteceğine inanıyorum."
🌻 "Sevecek bir hakiki insan bulanlara şaşmak lâzım… Çünkü onun bir hayalini bile bulmak o kadar güç, o kadar güç ki…"
🌻 "İnsan, yaşadığı yerlerde beraber bulunduğu insanlara görünmez ince tellerle bağlanırmış; ayrılık vaktinde bu bağlar gerilmeye, kopan keman telleri gibi acı sesler çıkarmaya başlar, her birinin gönlümüzden kopup ayrılması, bir ayrı sızı uyandırırmış. Bunu yazan şair ne kadar haklıymış!"
🌹 Kimse olduğum gibi görmek istemiyor beni. Nasıl söylesem.. herkes kendi icat ettiği gibi bakıyor bana. 🌹 Biliyor musun, korkaklık da bulaşıcıdır, yiğitlik de. 🌹 İnsanlar aslında birbirini tanımadıkları için severler, dedi, şaşırtıcı değil mi? Tanıdıktan sonra nefret ederler birbirlerinden..…devamı🌹 Kimse olduğum gibi görmek istemiyor beni. Nasıl söylesem.. herkes kendi icat ettiği gibi bakıyor bana.
🌹 Biliyor musun, korkaklık da bulaşıcıdır, yiğitlik de.
🌹 İnsanlar aslında birbirini tanımadıkları için severler, dedi, şaşırtıcı değil mi? Tanıdıktan sonra nefret ederler birbirlerinden..
🌹 Hiçbirimiz basit, yalınkat görmüyoruz kendimizi de, başkalarını da. Kendimizde ve onlarda olmayan nitelikleri yakıştırarak bakıyoruz. Sonra bir gün gerçekle karşılaşınca düş kırıklığı.. bundan dağılıyoruz.
✨️ Hayatım boyunca hep koştum durdum, bir şeylerin peşinde dizlerim kanıya kanıya koştum durdum. Bazen bir poşet gazoz kapağının, bazen bir çuval çam mantarı, bazen de bir küp altın.. Ayaklarıma çamurlar bulaşa bulaşa koştum bu dünyanın peşinden, kirin pasın içinde…devamı✨️ Hayatım boyunca hep koştum durdum, bir şeylerin peşinde dizlerim kanıya kanıya koştum durdum. Bazen bir poşet gazoz kapağının, bazen bir çuval çam mantarı, bazen de bir küp altın.. Ayaklarıma çamurlar bulaşa bulaşa koştum bu dünyanın peşinden, kirin pasın içinde kaldım. Halbuki burnumun dibindeydi bazı şeyler... Hayatım boyunca peşinden koştuğum hazinenin ne olduğunu anladım. Haritaya falan gerek yok; "Benim en büyük hazinem garibanlıktı." Çünkü Allah hep gariplerle beraberdi. Garip kalabilenlerle beraberdi...
İzlediğim diziler içinde en içten, doğal ve hayatımızın içinden bir dizi. Hayatın içindeki zorlukları ve güzellikleri o kadar iyi anlatıyor ki insanı bazen ağlatıyor bazen güldürüyor...
Dizinin müziklerini ve Birgi'nin güzel manzaralarını çok beğendim. Bölümlerinden Süleyman'ın ilk defa pasta yediği, Hafize Sultanın gözlerinin açıldığı ve Süleyman'a kız istemeye gittikleri bölümü çok beğendim. Mert Turak'ın ne kadar iyi bir oyuncu olduğunu bu dizi de daha net anladım. Kesinlikle herkesin izlemesi gereken bir dizi. Çünkü dizi, hayatın içinde her zaman iyi şeylerin olmadığını, aksiliklerin üst üste geldiğini, sevdiklerimizle beraber oldukça zorluklarla mücadele etmenin daha kolay olduğunu çok iyi anlatıyor. İzlemek isteyenlere iyi seyirler...💚