•unutulanları hortlatma vakti¹: bizim ninniler (raf'ta ekli olmadığı için böyle paylaşıyorum.)
çizgisiyle en çok aklımda kalan iki üç türk çizgi dizisinden biri bu ve muhtemelen maysa ve bulut'u yapan ekip burada da çalışmış ama kendileri hakkında hiçbir bilgi bulunmuyor. bu…devamı•unutulanları hortlatma vakti¹: bizim ninniler (raf'ta ekli olmadığı için böyle paylaşıyorum.)
çizgisiyle en çok aklımda kalan iki üç türk çizgi dizisinden biri bu ve muhtemelen maysa ve bulut'u yapan ekip burada da çalışmış ama kendileri hakkında hiçbir bilgi bulunmuyor. bu tarz başka bir çizgi dizi çıkarırlar mı onu da bilmiyorum hatta hâlâ böyle bir ekip var mı, ondan dahi şüphedeyim lakin meraktayım ve ümitvarım çünkü türklerde bu kadar farklı bir tarzı bu kadar keyfiyetlice² tatbik edebilen³ başka bi' çizgi film⁴ gelmiyor aklıma. kayıp armağan çok kendine has bir iş ama çok fazla eksiği var. avarya çok kaliteli bir iş ama maysa ve bulut'un veya bizim ninniler'in tarzı gibi niş bir tarzda tamamen türklerin ifade etmek isteyecekleri şeyleri ifade etmiyor, insanlığa sözü olan çok kaliteli bir üç buutlu* çizgi sinema örneği. rafadan tayfa kesinlikle bizden ve kaliteli bir eser ama çizgisi denenmemiş yahut sırf bizi yansıtsın diye seçilmiş bir çizgi değil. bu sebeplerden maysa ve bulut, bizim ninniler benim türk çizgi film tarihinde benzersiz gördüğüm eserler.
neydi bu bizim ninniler? trt çocuk'un nostalji kuşağında yahut kanalın kapanma vakitlerinde yayınlanmış çizgi dizilerin birçoğunun (sinbad no bouken, vikingler gibi) hatırası ayrıydı. hücremde deliler gibi kanım çekiliyor, bugünler hatırlatır, hatıralar hatları karıştırıp gelse; eski manisa'dan geç, ulaş asmalı eve ya da sultan'ın tepesinden atla, düş elime; şemsiyem elimde, geçemediğim yollar ulaşmaz muradiye'ye; doğmadım sanki manisa'da, deli miyim ne? sarı bina da kalmadı, modası geçti deliliğin, inime dönüp inime ulaşmadan önceki hâlimi sordum. hatırlamıyorum. hatırası mı yok? göçmek bana yaramıyor, anlayın beni. derine, derine, daha derine iniyorum. yürü tren yolunun yanından, duy sesini nehrin. kızılköprü... ulaştır beni evime, uzaktayım gayrı. gardaş, beni duymuyoñ galiba. tık tık. or'da mısıñ? gafañda gavak yelleri. derinden gelir sesim, bilmekdeyim de incilipınaa'n ooda söz veedin, veemediñ mi? delireceğim, delireceğim, her șey gelir geri. şincik, uyanıvee gaari.
yazıyı yazarken bi' hatıra çukuruna düştüm önce şehinşah'ın groovypedia'da seslendirdiği karma'yı dinlerken, sonra yine groovypedia'da söylenen nabız ve pinhani'den hele bi' gel'le resmen döndüm geriye. manisa'da sultan, kızılköprü ve muradiye'deki hatıralarım depreşti; sonra denizli'ye döndüm, unuttuğum türkçeyi hatırlamak istedim biraz, çocukken konuştuğum o saf dili. işte böyle bi' şeydi benim için bizim ninniler. çocukluğumun en kaliteli parçalarından biri. benimle birlikte hatırlamak isteyenlere bi' bakmalarını tavsiye ederim, tekniğinden bahsetmek istesem de zannediyorum bu gönderiyi daha fazla sürdüremeyeceğim. hoşça kalın, selamlar efem 🌷
.
.
¹raf'ın saçma kaynak politikalarından dolayı uzun süre trt'nin yayın hayatında yer bulmuş ve bugün de kolayca youtube'da bulunabilen bu çizgi klipler dizisi raf'a eklenmiyor ve muhtemelen eklenmeyecek. @kalliopepoly'nin başka bir nostaljik program için bu başlığı kullanmasıyla ben de bu çizgi diziyle alakalı böyle bir gönderi paylaşmam gerektiğini fark ettim, muhterem @kalliopepoly de başlığı kullanmama izin verdi ve böylece gönderi karşınızda. bir kez daha teşekkürler efem.
²kalitelice, niteliklice.
³uygulayabilen, uyarlayabilen, uydurabilen.
⁴burada animasyon geniş dairesi için kullanıyorum bu sözü, çizgi dizileri ve çizgi sinemayı ise bu geniş dairenin alt daireleri olarak görüyor ve ifade ediyorum.
*boyut kelimesi bu kelimenin çakmasıdır ve buutun verdiği hissi tam olarak vermez. 'buud' uzaklık manasına gelir ama daha derin, ince tariflerini de bulmak mümkündür ve tdk'nin ortadan kaldırmaya çalıştığı kelimelerdendir.